Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Βιβλιοπρόταση: "Linchpin" του Seth Godin



Μου αρέσουν τα βιβλία πολύ. Έχω μια βιβλιοθήκη γεμάτη βιβλία, αλλά όχι αρκετά πλούσια αν λάβει κανείς υπόψη πόσες εκδόσεις βγαίνουν καθημερινά, πόσα βιβλία έχουν γραφτεί ανά τις δεκαετίες, πόσα κλασικά αριστουργήματα, αλλά και βιβλία νέων ανθρώπων βγαίνουν, που έχουν να προσφέρουν πολλά στον αναγνώστη. Τη βιβλιοθήκη μου στολίζουν
μυθιστορήματα κορυφαίων συγγραφέων κυρίως της κλασικής και λιγότερο της νεότερης λογοτεχνίας, διηγήματα, αυτοβιογραφίες, θρησκευτικά, πολλά λευκώματα, βιβλία τέχνης, αρχιτεκτονικής, ταξιδιωτικοί οδηγοί, βιβλία αυτοβελτίωσης, ψυχολογίας, ιατρικά, βιβλία μαγειρικής, αθλητικά, πανεπιστημιακά, λεξικά και πολλά μα πολλά παιδικά παραμύθια.
Παλαιότερα διάβαζα αρκετά πεζογραφία, αλλά από τότε που ο μικρούλης μου ήρθε στη ζωή μου, το διάβασμα έχει μειωθεί στο μισό, για να μην πω πιο πολύ. Ο χρόνος είναι λιγοστός έως μηδαμινός. Συνεπώς, για να καταφέρω να διαβάζω και να μην κόψω εξ' ολοκλήρου αυτή την αγαπημένη μου δραστηριότητα, έχω γίνει πιο επιλεκτική. Δεν ήμουν ποτέ εύκολη αναγνώστρια, όμως είχα το χρόνο να διαβάζω ό,τι έπεφτε στα χέρια μου. 
Η λογική μου πριν γίνω μαμά, ήταν να μην αφήνω κανένα βιβλίο ατελείωτο. Τώρα πλέον, αν ένα βιβλίο δε με τραβάει, ή δε μου προσφέρει κάτι, θα το παρατήσω, γιατί χάνω πολύτιμο από τον λιγοστό χρόνο για τον εαυτό μου. 
Εκτός από τα βιβλία των βίων των Αγίων της ορθοδοξίας, που κατά καιρούς διαβάζω (έχω πολύ καιρό, είναι η αλήθεια, να διαβάσω κάποιο), και τα οποία στην πλειοψηφία τους είναι συγκλονιστικά, μόνο 3 με 4 βιβλία με έχουν συγκλονίσει, με έχουν βγάλει από τη ζώνη άνεσής μου, με έχουν κάνει να σκεφτώ πέρα από τα δεδομένα, με έχουν βοηθήσει να πάρω αποφάσεις, με έχουν συνεπάρει, έχουν αλλάξει το τρόπο σκέψης μου. 


Σήμερα θα αναφερθώ σε ένα από αυτά. Το "Linchpin" του Seth Godin. 
O συγγραφέας αυτού του best seller βιβλίου έχει πιάσει επακριβώς τον παλμό της εποχής που ζούμε, της εποχής των social media και του διαδικτύου, της τέχνης, με την ευρεία έννοια του όρου, και των ευκαιριών για αυτούς που θέλουν να ξεχωρίσουν. 
Με μια πρώτη ανάγνωση θα σκεφτεί κανείς ότι είναι ένα βιβλίο για επαγγελματίες, για στελέχη που θέλουν να αναπτυχθούν και να ξεχωρίσουν, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο συγγραφέας είναι guru του marketing και πετυχημένος επιχειρηματίας. Ναί, είναι ένα βιβλίο και για στελέχη. Είναι όμως ένα βιβλίο και για φοιτητές και για νέους και για μεγαλύτερους ακόμη και για γονείς, εάν αντιληφθούμε την ευρεία λογική του βιβλίου. Ο γονέας που θα εντρυφήσει, θα εφαρμόσει και θα μπορέσει να μεταδώσει τη λογική αυτού του βιβλίου στα παιδιά του, θα έχει διανύσει μεγάλο δρόμο στην προσπάθεια του για την επιτυχημένη πορεία τους, ως επαγγελματίες αλλά κυρίως ως προσωπικότητες.
Εγώ το αντιλήφθηκα ως ένα βιβλίο αυτοβελτίωσης, που η κάθε σελίδα του με έβαλε σε σκέψεις. Δίνω τον καλύτερο μου εαυτό καθημερινά στη δουλειά μου, στο γάμο μου, στο σπίτι, με το μεγάλωμα του παιδιού μου, με τις διαπροσωπικές μου σχέσεις; Ακολουθώ την πεπατημένη, η οποία έχει αποδείξει ότι δε λειτουργεί, ή αρπάζω τις ευκαιρίες που βρίσκονται μπροστά μου και δημιουργώ τέχνη και ομορφιά καθημερινά στη ζωή μου; Με κρατάει πίσω ο φόβος μου; Είμαι η μετριότητα ή ξεχωρίζω; Μπορεί ο καθένας από μας να ξεχωρίσει ή οι άνθρωποι που πετυχαίνουν γεννήθηκαν με κάποιο χάρισμα; Σε όλα αυτά τα ερωτήματα απαντά με πολύ ενδιαφέροντα τρόπο ο συγγραφέας του βιβλίου και οι απαντήσεις του δεν είναι οι αναμενόμενες. 
Προτείνω αυτό το βιβλίο σε αυτόν που επιθυμεί να βρει τον τρόπο να πετύχει όχι μόνο στον επαγγελματικό τομέα, αλλά και ως προσωπικότητα, βελτιώνοντας τον τρόπο σκέψης του και την αντίληψή του για τα πράγματα.
Το έχω ακόμη στην τσάντα μου και σε κάθε ευκαιρία (στο μετρό, σε κάποια αίθουσα αναμονής κ.λπ.), ανατρέχω στις σελίδες που έχω τσακίσει ή έχω κρατήσει σημειώσεις και τις ξαναδιαβάζω.
Δεν υπάρχει μεταφρασμένο, οπότε απαιτεί καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας. Εγώ το παρήγγειλα από το e-shop του Public με λιγότερα από 10€. 

Καλή ανάγνωση..
Mama Chrysi 

Σχόλια

Δημοφιλή άρθρα

Η Μελίνα και το μέλι, ένα μελένιο παραμύθι από τη Βασ. Τσουρή

Πόσο μελένιο μπορεί να είναι ένα παραμύθι; Η Μελίνα και το μέλι είναι μια διασκεδαστική ιστορία που μας μαθαίνει τα πάντα για τις μέλισσες.

6 Χριστουγεννιάτικες γλυκιές συνταγές από 6 αγαπημένες food bloggers

Αν το σπίτι δε μυρίσει κανέλα, γαρύφαλλο και σοκολάτα, Χριστούγεννα δεν το λες!

Τριήμερο στην Άνω Χώρα Ναυπακτίας

Ψηλά στα βουνά της Αιτωλοακαρνανίας, μέσα στο πυκνό ελατόδασος, βρίσκεται το χωριό Άνω Χώρα. Ελάτε μαζί μου να σας συστήσω το χωριό καταγωγής μου, το υπέροχο μέρος που πέρασα τα καλοκαίρια της παιδικής μου ηλικίας.