5.6.18

Το εβδομαδιαίο μας βρεφικό μενού & Free Printables "Baby Menu"


Συχνά αναφέρω ότι από τότε που έγινα μαμά, άρχισα πραγματικά να ανησυχώ για τα είδη που καταναλώνουμε εμείς και τα παιδιά μας. Άρχισα να προβληματίζομαι για το είδος και την ποιότητα των φρούτων, των λαχανικών, των ψαριών και του κρέατος, που έβαζα στο σπίτι μας.
Όταν ξεκίνησα στέρεες τροφές στο πρώτο μου παιδί, άρχισα να ψάχνομαι. Ξεκίνησα την κατανάλωση βιολογικών τροφών, φρούτων και λαχανικών εποχής, άρχισα να ψάχνω την προέλευση και το είδος των ψαριών και του κρέατος. 
Εδώ και ενάμιση μήνα λοιπόν, που έχουμε ξεκινήσει στέρεες τροφές στο μωράκι μας, ήθελα να φροντίσω και για τη δική του καλή διατροφή. Φυσικά ξεκινώντας δεν υπήρχε η ανάγκη για πλούσιο μενού, καθώς οι τροφές εισάγονταν μία μία ανά δύο ή τρεις ημέρες προκειμένου να ελεγχθεί η περίπτωση αλλεργιών στο παιδί. Φτάνοντας όμως αισίως στον 7ο μήνα, κάποια στιγμή διαπίστωσα ότι έκανα επανάληψη των ίδιων γευμάτων, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει γευστική ποικιλία, αλλά επίσης να υπάρχει ο κίνδυνος να μην δίνω όλη τη θρεπτική αξία των τροφών, που απαιτείται στο μωρό. 
Έτσι, φυσικά συμβουλεύτηκα τον παιδίατρο μας . Επιπλέον αυτού συμβουλεύτηκα και το Puremomentum. Η Άντζελα είχε την ευγένεια να με ενημερώσει και να μου λύσει πολλές απορίες. Έτσι κατέληξα στο τί συνδυασμό τροφών θα δίνω στο μωρό καθημερινά και έφτιαξα ένα εβδομαδιαίο μενού προς διευκόλυνσή μου, όπως ακριβώς έχω κάνει και για εμάς, ώστε να μην ψάχνω καθημερινά τί θα μαγειρέψω για εμάς και για το μωρό, μία διαδικασία στρεσογόνος για μένα. Δεν αγαπώ ιδιαίτερα το μαγείρεμα και για να πω την αλήθεια βαριέμαι, οπότε πάντα ψάχνω σύντομες  αλλά υγιεινές συνταγές. 

Το εβδομαδιαίο μενού που έχω φτιάξει για το μωρό είναι το παρακάτω:



Το μενού αυτό το εναλλάσσω, προσθέτοντας και αφαιρώντας φρούτα και λαχανικά, ανάλογα την εποχή ή αντικαθιστώντας κάποιο υλικό που δεν έχω με ένα άλλο.

Μερικές φορές επιλέγω να βράσω φρούτα (π.χ. μήλο, ροδάκινο, αχλάδι) και να το αναμείξω με γιαούρτι ή νιφάδες ρυζιού, αντί για χουρμάδες. Ουσιαστικά οι χουρμάδες και τα βραστά φρούτα λειτουργούν ως φυσικό γλυκαντικό. Αυτό το κάνω γιατί δεν χρησιμοποιώ κρέμες του εμπορίου ή παιδικά επιδόρπια γιαουρτιού, τα οποία περιλαμβάνουν ζάχαρη, οπότε θα πρέπει με κάποιο τρόπο να γλυκάνω το ξινό κατσικίσιο γιαούρτι και τις αδιάφορες νιφάδες ρυζιού, προκειμένου να το κάνω πιο απολαυστικό για το μωρό.

mix φρούτων εποχής με βρώμη και κατσικίσιο γιαούρτι για απογευματινό

Πολλές φορές για να πήξω μία κρέμα, χρησιμοποιώ νιφάδες βιολογικού ρυζιού

Αυτά που τηρώ στην διατροφή του μωρού μας είναι τα εξής:



* Ο μητρικός θηλασμός συμπεριλαμβάνεται σε κάθε γεύμα, πριν ή μετά από αυτό, σε καθημερινή βάση και φυσικά κάθε πρωί και κάθε βράδυ ως κυρίαρχη τροφή.


* Οι τροφές του μωρού είναι εξ' ολοκλήρου βιολογικές

* Το κρέας υπάρχει στη διατροφή του μωρού, όπως υπάρχει και στη δική μας, απλά προσπαθώ να κάνουμε όλοι τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση. Σε αντίθεση με το ψάρι, το οποίο καταναλώνουμε δύο και τρεις μπορεί και τέσσερις φορές την εβδομάδα. Το κρέας το προμηθεύομαι από πιστοποιημένο κρεοπωλείο που εμπορεύεται βιολογικό κρέας και μόνο ελληνικό κρέας. Ρωτάω πάντα την προέλευση του κρέατος που καταναλώνουμε (παραγωγός, περιοχή της Ελλάδας κλπ) πληροφορία την οποία είναι υποχρεωμένος από το νόμο να σου πιστοποιεί ο έμπορος και φυσικά με τα σχετικά πιστοποιητικά. Ο συγκεκριμένος κρεοπώλης που εμπιστεύομαι όχι μόνο με ενημερώνει, αλλά μου κάνει και μίνι σεμινάρια συχνά για τις τροφές που μου πουλάει.

Κάποια από τα παραπάνω γεύματα τα έχω πάρει αυτούσια από τη στήλη Puremomentum για τη βρεφική διατροφή, όπως και το mix δημητριακών, το οποίο συμπεριλαμβάνω, όπως βλέπεις, καθημερινά στη διατροφή του μωρού.

Στόχος μου με αυτό το μενού, είναι να δίνω τροφές στο βρέφος τις οποίες έχω προετοιμάσει η ίδια. Δεν περιλαμβάνω όπως βλέπεις τίποτα έτοιμο (τύπου βρεφικές κρέμες σε κουτί ή  εμπλουτισμένες σκόνες, ρυζάλευρο και τα σχετικά).


Τα παρακάτω printables για Baby Menus μπορείς να τα συμπληρώσεις, να τα εκτυπώσεις και να τα κολλήσεις στο ψυγείο.  Όπως φαντάζεσαι δε μου αρέσει να κρεμάω απλά μια άσπρη κόλλα χαρτί στο ψυγείο μου. Θέλω κάτι πιο παιχνιδιάρικο, οπότε εναλλάσσω τα παρακάτω.



Αυτά από εμένα..
Σε φιλώ 




Μην ξεχνάς να ακολουθείς τη σελίδα Bliss Seeking Mom στο
Facebook
Instagram
Bloglovin

(Εδώ μπορείς να βρεις όλες τις συνταγές που έχω μοιραστεί στο blog. Όλες είναι γρήγορες, νόστιμες, χορτοφαγικές ή vegan)

1 σχόλιο:

  1. οτι καλυτερο το σπιτικο φαγακι!μου εκανε εντυπωση η μπανάνα που αναγραφεις πολτοποιημενη,η φετα(εκτος αν εννοεις ξελμυρισμενη)και το συχνο ρυζι!χιχι!ωστοσο οτι χειροποιητο παντα ειναι καλυτερο!να σου ζησει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Χαίρομαι να διαβάζω τα σχόλιά σας...