Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τα βήματα για έναν επιτυχημένο θηλασμό

Φωτογραφία από τον χρήστη Mateusz Dach στο Pexels


Το δικό μου ταξίδι στο θηλασμό ξεκίνησε πριν 7 χρόνια που γέννησα τον πρώτο μου γιο. Ο τρόπος που το βίωσα τότε σε σχέση με τον τρόπο που το βιώνω τώρα στο τρίτο μου γιο, είναι εντελώς μα εντελώς διαφορετικός.
Θα σκεφτεί κάποιος γιατί να ξέρω εγώ τα βήματα για τον επιτυχημένο θηλασμό; Κι όμως μία θηλάζουσα ή πρώην θηλάζουσα μητέρα είναι η πλέον κατάλληλη για να σε συμβουλέψει στο θέμα αυτό.
Όλα τα λάθη, με οδήγησαν σε αυτό που ζω σήμερα, στην εύκολη κατάκτηση του θηλασμού και γι' αυτό είμαι ευγνώμων, ακόμη και για την ήμι-αποτυχημένη πρώτη μου προσπάθεια.
Στην προσπάθεια να θηλάσω όταν έγινα μαμά για πρώτη φορά, δεν είχα καμία επαγγελματική βοήθεια, άκουγα πολλές γνώμες και τα έκανα όλα λάθος. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μην καταφέρω τον αποκλειστικό θηλασμό, να αγχωθώ και να απογοητευτώ. Με πολύ μεγάλο κόπο κατάφερα να θηλάζω το μωρό μου κάθε δεύτερο γεύμα για 6 μήνες, να κάνω δηλαδή μικτή διατροφή.  Αυτό, σήμερα θεωρώ ότι ήταν μια μεγάλη δική μου νίκη, την οποία κατάφερα λόγω της επιμονής μου και της υπομονής μου. 
Στο δεύτερο παιδί μου, αντιμετώπισα πάλι κάποιες δυσκολίες, αλλά αυτή τη φορά ήμουν πλαισιωμένη με επαγγελματίες του χώρου, οι οποίοι με βοήθησαν απεριόριστα σε καθημερινή βάση και έτσι κατάφερα να θηλάσω αποκλειστικά για όλο το χρονικό διάστημα που επιθυμούσα. Ήταν μια λιγότερο απαιτητική, αλλά σίγουρα απαιτητική διαδικασία, καθώς χρειάστηκε τις πρώτες πολύ σημαντικές ημέρες, να μη θηλάζω, λόγω νοσηλείας του μωρού. Κάτι όμως που, χάρη στη βοήθεια των μαιών μου, δεν έγινε εμπόδιο στην κατάκτηση του αποκλειστικού θηλασμού.
Στο τρίτο μου παιδί, όλα έγινα τόσο φυσικά και τόσο απλά και ο θηλασμός προέκυψε σαν αυτή η σχέση να υπήρχε από πάντα. Έγινε ένα υπέροχο ταξίδι από την πρώτη μας στιγμή με το μωρό μου.
Οι εμπειρίες μου με έχουν κάνει να έχω σαφή άποψη για το τί χρειάζεται να κάνει μια νέα μητέρα για να επιτύχει στο θηλασμό, μία πολύ φυσική διαδικασία για την οποία είμαστε "κατασκευασμένες" οι γυναίκες. 

Οι βασικές συμβουλές που έχω για εσένα, που πιθανόν παλεύεις για την κατάκτηση του θηλασμού, είναι λίγες και σου τις δίνω με πολύ αγάπη και πραγματική κατανόηση για αυτό που περνάς, θέλοντας ταυτόχρονα να σου υπενθυμίσω ότι αυτό που προσπαθείς να πετύχεις είναι ένα από τα πιο σοβαρά και υπέροχα πράγματα που μπορείς να χαρίσεις στο παιδί σου, σε σένα την ίδια και στο δεσμό σας, που τώρα ξεκινάς, εσύ η μητέρα, να δημιουργείς. Αν δεν το καταφέρεις, αυτό δε σε κάνει λιγότερο καλή μητέρα φυσικά! Είμαι όμως σίγουρη ότι αν το κατάφερα εγώ, τότε μπορείς κι εσύ!

ΘΕΛΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΧΗ
Το Α και το Ω στο θηλασμό είναι να θέλει η μητέρα να τον επιτύχει. Εάν υπάρχει η θέληση, τότε έχει γίνει το 80% της δουλειάς. Η προσπάθεια για αποκλειστικό θηλασμό μπορεί (μπορεί και όχι) να αποκλείσει για αρκετό καιρό τη νέα μητέρα από βασικές δραστηριότητες της καθημερινότητάς της, κάτι το οποίο δεν το περιμένουν οι περισσότερες λεχώνες, και καταλήγει να τις κάνει να μην αντέχουν το νέο πρόγραμμα. Αυτό είναι πολύ λογικό και αναμενόμενο. Γι' αυτό προτείνω καλύτερη προετοιμασία της μητέρας και ένα υποστηρικτικό περιβάλλονΕδώ σου λέω περισσότερα για την προσαρμογή τον πρώτο καιρό με το νέο βρέφος. Θα βρεις αυτό το άρθρο πολύ βοηθητικό.


ΠΡΩΤΟΣ ΘΗΛΑΣΜΟΣ
Είναι πολύ βοηθητικό για τη διαδικασία, ο πρώτος θηλασμός να γίνει αμέσως μετά τον τοκετό ή όσο το δυνατόν πιο σύντομα. Ζητήστε από τις μαίες και τον μαιευτήρα σας να σας δώσει όσο περισσότερο χρόνο γίνεται με το βρέφος σας και να ξεκινήσετε αμέσως το θηλασμό, μέσα στην πρώτη ώρα - εάν είναι δυνατόν - ζωής του βρέφους. 

ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (ΑΚΟΥ ΤΟ ΜΩΡΟ)
Ο θηλασμός πρέπει να είναι ανεμπόδιστος και χωρίς πρόγραμμα. Αυτό σημαίνει ότι οπότε επιθυμεί το μωρό, πρέπει να θηλάζει. Ο θηλασμός ακολουθεί το νόμο της προσφοράς και ζήτησης. Όσο περισσότερο ζητάει το μωρό (και πίνει) τόσο περισσότερο κατεβάζει η μητέρα. Με αυτό τον τρόπο ρυθμίζεται η ροή του γάλακτος σύμφωνα με τις ανάγκες του δικού σου μωρού. Το τρίωρο ισχύει για τη φόρμουλα, όχι για το θηλασμό.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΙΣ ΘΗΛΕΣ
Θα πρέπει να βρεθεί μια στάση που να επιτρέπει στη μητέρα να θηλάζει άνετα, χωρίς να τραυματίζονται οι θηλές της. Σε περίπτωση τραυματισμού θα πρέπει να αντιμετωπιστεί η πληγή άμεσα, ώστε να μη γίνει ο λόγος για να μειωθούν οι θηλασμοί. Εάν αυτό γίνει τότε θα μειωθεί η ροή και το γάλα δε θα φτάνει στο βρέφος, κάτι που θα αγχώσει τη νέα μητέρα. Καλό θα είναι να γίνει μία προετοιμασία των θηλών κατά τους τελευταίους μήνες της εγκυμοσύνης.

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
Βρες επαγγελματίες που θα έχεις δίπλα σου (παιδίατρος, μαία, σύμβουλος θηλασμού) όποτε τους χρειαστείς, που θα σέβονται την επιθυμία σου να θηλάσεις, θα σε ενισχύουν ψυχολογικά και θα σε στηρίζουν.

ΚΛΕΙΣΕ ΤΑ ΑΥΤΙΑ ΣΟΥ
Σχόλια τύπου "δεν έχεις γάλα", "το γάλα σου δεν είναι θρεπτικό", "έχεις μικρούς μαστούς" τα θεωρώ αβάσιμα (για να μην πω γελοία) και παρακαλώ να κλείσεις τα αυτιά σου σε αυτά. Οι άνθρωποι είμαστε θηλαστικά όντα, συνεπώς όλες οι γυναίκες ανεξαιρέτως, είμαστε ικανές να θηλάσουμε.


Μη ξεχνάς ότι οι μητέρες είμαστε ρυθμισμένες να φροντίζουμε το βρέφος μας και αυτή η ιδιότητα είναι μοναδική! Έχε εμπιστοσύνη στο ένστικτό σου. Αυτό σημαίνει ότι όταν θεωρήσεις ότι δεν αντέχεις άλλο, μη νιώσεις άσχημα με την όποια απόφασή σου να διακόψεις το θηλασμό και να περάσεις στη φόρμουλα.

Με απεριόριστη κατανόηση και αγάπη σου αφιερώνω αυτό το άρθρο εσένα μανούλα που ξενυχτάς αγκαλιά με το βρεφάκι σου, είτε το ταΐζεις με μπουκάλι είτε το θηλάζεις!





Μη ξεχνάς να ακολουθείς το blog στα
για να μη χάνεις τα νέα και τους διαγωνισμούς


Χρυσή

                                   

Σχόλια

Δημοφιλή άρθρα

Η Μελίνα και το μέλι, ένα μελένιο παραμύθι από τη Βασ. Τσουρή

Πόσο μελένιο μπορεί να είναι ένα παραμύθι; Η Μελίνα και το μέλι είναι μια διασκεδαστική ιστορία που μας μαθαίνει τα πάντα για τις μέλισσες.

Crystal Mountain Hotel, ο απόλυτος ορεινός οικογενειακός προορισμός

Ψηλά στα Κράβαρα, στην Ορεινή Ναυπακτία βρίσκεται το Crystal Mountain Hotel , ένα ξενοδοχείο που γνωρίζω από την παιδική μου ηλικία και αγαπώ για τις αναμνήσεις που μου έχει χαρίσει.

Στο Club Agia Anna με τα παιδιά

Πριν λίγες ημέρες βρεθήκαμε οικογενειακώς στο Club Agia Anna,  ένα υπέροχο θέρετρο στην παραλία της Αγίας Άννας στην βορειοανατολική Εύβοια. Ήταν η καλύτερη έναρξη διακοπών για το φετινό καλοκαίρι!