Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Βιβλιο-πρόταση: "Γιατί οι Δανοί μεγαλώνουν τα πιο ευτυχισμένα παιδιά στον κόσμο"

 
Τα βιβλία που προτιμώ να διαβάζω από τότε που έγινα μαμά είναι τα βιβλία αυτοβελτίωσης και τα βιβλία για γονείς.
Όποιο βιβλίο πέφτει στα χέρια μου, που αφορά τον γονιό και το γονεϊκό ρόλο, κυριολεκτικά το ρουφάω. Δεν αναζητώ τη λύση στα τυχόντα προβλήματα, ούτε τη μέθοδο που θα μεγαλώσω τα παιδιά μου.  Συχνά πολλά από αυτά που διαβάζω μπορεί να είναι αδιάφορα, άλλα να εκφράζουν ακραίες μεθόδους, άλλα να είναι του γούστου μου και άλλα όχι, με άλλα να συμφωνώ και με άλλα όχι. Αυτό όμως που έχω διαπιστώσει είναι ότι από κάθε ένα βιβλίο ξεχωριστά, έχω πάρει και κάτι. Μπορεί να διαβάσω ένα βιβλίο και να κρατήσω μία σελίδα. Αυτό για μένα είναι κέρδος και είναι και το νόημα του διαβάσματος βιβλίων. 
Από την άλλη πλευρά, επειδή είμαι, όπως αναφέρω συχνά, "research junkie", με ενδιαφέρει πολύ να διαβάζω έρευνες ή οποιοδήποτε άλλο σύγγραμμα στηρίζεται σε έρευνα.
Το βιβλίο λοιπόν, "Γιατί οι Δανοί μεγαλώνουν τα πιο ευτυχισμένα παιδιά στον κόσμο", των Εκδ. Διόπτρα, πληροί και τις δύο αυτές προϋποθέσεις μου, δηλαδή είναι βιβλίο που μιλά για το γονεϊκό ρόλο και ταυτόχρονα στηρίζεται και αναφέρεται σε συγκεκριμένες έρευνες. Έτσι, όπως και κάθε βιβλίο που μιλάει για την ανατροφή των παιδιών, το "πέρασα κόσκινο". Και μου άρεσε πάρα πάρα πολύ!
Πολύ πριν το ανοίξω, άκουσα πολλές απόψεις, του τύπου "τί πας τώρα να διαβάσεις; εγώ θα σου πω γιατί στη Δανία τα παιδιά είναι ευτυχισμένα. Γιατί εκεί υπάρχει κράτος πρόνοιας, ή γιατί οι Δανοί είναι πλούσιοι, ή γιατί το κράτος δεν έχει σοβαρά προβλήματα να λύσει, ή γιατί έχουν καλό εκπαιδευτικό σύστημα".
Ανεξαρτήτως όλων αυτών, αυτός ο λαός με επιστημονικά δεδομένα, έχει ανακηρυχθεί από τον ΟΟΣΑ, για δεκαετίες ολόκληρες, ο πιο ευτυχισμένος λαός παγκοσμίως. Και ήθελα να μάθω το λόγο ή τουλάχιστον κάποιους λόγους. Η αλήθεια είναι ότι πήρα απάντηση και μάλιστα πολύ ικανοποιητική.
Έμαθα λοιπόν, ότι πέρα από συγκεκριμένα πράγματα που εφαρμόζουν οι Δανοί γονείς μεγαλώνοντας τα παιδιά τους, όπως για παράδειγμα την ενίσχυση του ελεύθερου παιχνιδιού, την ενσυναίσθηση, την ήρεμη αντιμετώπιση χωρίς φωνές και ξύλο. Έχουν όμως και κάτι επιπλέον, που προφανώς έχει αναπτυχθεί μέσα στο χρόνο και πλέον έχει γίνει μέρος της ιδιοσυγκασίας τους. Αυτό είναι η καλοπροαίρεση, η καλοσύνη και η θετικότητα. Επιπλέον, ιδιοσυγκρασιακά ο λαός αυτός δεν έχει εγωισμό και προτιμά την ομαδικότητα/συντροφικότητα, παρά την ατομική υπεροχή.
Στο βιβλίο αναπτύσσεται αναλυτικά το σκεπτικό και ο τρόπος μεγαλώματος των παιδιών τους, που βασίζεται σε αυτή τη λογική. Τελειώνοντας την ανάγνωση, το βιβλίο αυτό μου άφησε ένα συναίσθημα όμορφο, και την πεποίθηση ότι και εγώ μπορώ να καταφέρω να μεγαλώσω ευτυχισμένα παιδιά, βελτιώνοντας παράλληλα την ίδια μου την προσωπικότητα.
Είναι πολύ ευχάριστο στην ανάγνωση, δεν κουράζει, δεν επαναλαμβάνεται, δεν εκφράζει ακραίες απόψεις, είναι στοχευμένο. Από τα πιο ωραία βιβλία του είδους που έχω διαβάσει.

Εδώ έχω το οπισθόφυλλο, προκειμένου να δεις περιληπτικά τί θα διαβάσεις σε αυτό το βιβλίο.


Το βιβλίο μπορείς να αγοράσεις εδώ
Ένα αρκετά μεγάλο απόσπασμα του βιβλίου μπορείς να διαβάσεις εδώ.

ISBN:
978-960-605-317-7
Εκδόσεις Διόπτρα
Συγγραφείς:
Alexander Jessica, Sandahl Iben Dissing
Ξενόγλωσσος Τίτλος:
The danish way of parenting
Μεταφραστής:
Σοφία Ανδρεοπούλου
Έκδοση:
Ημερομηνία έκδοσης:
25/10/2017
Αριθμός σελίδων:
200
Μέγεθος:
140 x 205
Χώρα προέλευσης:
Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής



Αυτά από εμένα...
Χρυσή 




Μην ξεχνάς να ακολουθείς τη σελίδα Bliss Seeking Mom στο
Facebook
Instagram
Bloglovin


Σχόλια

  1. Aυτο το βιβλιο το εχω βάλει στο μάτι εδω και καιρο κυριως απο περιεργεια. Μου άρεσε πολυ η παρουσίαση που έκανες. Ανυπομονω να μάθω το επομενο βιβλιο που εχεις διαβασει

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Χαίρομαι να διαβάζω τα σχόλιά σας...

Δημοφιλή άρθρα

Η Μελίνα και το μέλι, ένα μελένιο παραμύθι από τη Βασ. Τσουρή

Πόσο μελένιο μπορεί να είναι ένα παραμύθι; Η Μελίνα και το μέλι είναι μια διασκεδαστική ιστορία που μας μαθαίνει τα πάντα για τις μέλισσες.

6 Χριστουγεννιάτικες γλυκιές συνταγές από 6 αγαπημένες food bloggers

Αν το σπίτι δε μυρίσει κανέλα, γαρύφαλλο και σοκολάτα, Χριστούγεννα δεν το λες!

Crystal Mountain Hotel, ο απόλυτος ορεινός οικογενειακός προορισμός

Ψηλά στα Κράβαρα, στην Ορεινή Ναυπακτία βρίσκεται το Crystal Mountain Hotel , ένα ξενοδοχείο που γνωρίζω από την παιδική μου ηλικία και αγαπώ για τις αναμνήσεις που μου έχει χαρίσει.