Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τα 5 καλύτερα βιβλία προσωπικής ανάπτυξης και καλής ζωής που διάβασα το 2018


Τα βιβλία προσωπικής ανάπτυξης, όπως λέγονται, αποτελούν εδώ και αρκετά χρόνια από τα κύρια αναγνώσματά μου.
Η διαδικασία της ανάγνωσης τέτοιου είδους βιβλίων με βοηθά να βρίσκομαι καθημερινά σε μία πνευματική κατάσταση, η οποία να μη μου επιτρέπει να βαλτώνω σε κανένα τομέα της ζωής μου. Είναι ο τρόπος να υπενθυμίζω καθημερινά στον εαυτό μου, να είμαι αυτή που θέλω και έχω εγώ η ίδια επιλέξει να είμαι, και όχι αυτή που θα με κάνουν οι διάφορες συγκυρίες της καθημερινότητας και της ζωής να είμαι.
Για εμένα λοιπόν, μεγάλες περίοδοι χωρίς βιβλίο τέτοιου είδους δεν υπάρχουν. Φέτος λόγω του δεύτερου μωρού, ο προσωπικός μου χρόνος συρρικνώθηκε αρκετά, ωστόσο κατάφερα και διάβασα αρκετά. 5 από αυτά ήταν τόσο συγκλονιστικά, που δεν μπορώ να κάνω διαφορετικά, παρά να μοιραστώ μαζί σας τη σοφία τους. Είναι από τα καλύτερα βιβλία αυτού του είδους, που έχω διαβάσει συνολικά μέχρι σήμερα. 
Είναι ευκολοδιάβαστα και σε κάνουν να νιώθεις πραγματικά πολύ πολύ όμορφα, ότι μπορείς να καταφέρεις τα πάντα (γιατί πραγματικά μπορείς!) και ότι έχεις τη δυνατότητα να γίνεις ο άνθρωπος που πραγματικά θέλεις.
Στα παραθέτω και ελπίζω να νιώσεις την ανάγκη να διαβάσεις έστω και ένα. Σου υπόσχομαι ότι θα καταφέρεις να αλλάξεις αρκετά από αυτά που θέλεις να αλλάξεις!

The magic of thinking big, Schwartz David Joseph


Μόνο που ξεκινώ να γράφω για αυτό το βιβλίο, νιώθω ενθουσιασμό! Είναι ένα από τα καλύτερα βιβλία που έχω διαβάσει, εν γένει. Είναι ένα "life-changing" βιβλίο και σας προτείνω να το διαβάσετε στην πρωτότυπη μορφή του, δηλαδή στα αγγλικά. 
Το μεταφρασμένο υπάρχει, και κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Κλειδάριθμος με τίτλο "Η μαγεία της μεγαλόπνοης σκέψης", ωστόσο δεν γνωρίζω την ποιότητα της μετάφρασης, οπότε δε μπορώ να έχω άποψη. Πιστεύω όμως ότι είναι ένα βιβλίο, το οποίο πρέπει όλοι να διαβάσουν.
Γράφτηκε το 1959 και παραμένει τόσο απίστευτα επίκαιρο. Ο συγγραφέας, αναφερόμενος σε όλους τους τομείς της ζωής, εξηγεί με λεπτομέρεια πώς μπορεί κάποιος, μέσω της αλλαγής στο τρόπο σκέψης και στις συνήθειές του, να πετύχει τους στόχους του σε όλα τα επίπεδα (επαγγελματικά, προσωπικά, πνευματικά κ.λπ.), και να ζήσει μια ευτυχισμένη και γεμάτη ικανοποίηση ζωή. 
Είναι ένα βιβλίο που μπορείς να επιστρέφεις συχνά. Είναι το βιβλίο που ρίχνοντας μια ματιά σε δυο-τρεις σελίδες, μπορεί να σε βοηθήσει. 
Μπορείς να αναζητήσεις την πρωτότυπη έκδοση του βιβλίου στην αγγλική γλώσσα σε όλα τα βιβλιοπωλεία.



"Τόλμησε να είσαι ο εαυτός σου" 
Ιτσίρο Κισίμι-Φουμιτάκε Κόγκα,


Με πωλήσεις που ξεπερνούν τα 3 εκατομμύρια αντίτυπα, το βιβλίο αυτό μας δείχνει πώς να ξεκλειδώσουμε τη δύναμη που έχουμε μέσα μας και να γίνουμε αυτό που πραγματικά θέλουμε.
Πρόκειται για ένα διάλογο, μία διαφωτιστική συζήτηση μεταξύ ενός φιλοσόφου και ενός νέου άντρα. Ο φιλόσοφος αναλύοντας τις αρχές της ψυχολογίας του Άντλερ, του Φρόιντ και του Γιουνκγ, προσπαθεί να εξηγήσει στον νέο, αλλά και στον αναγνώστη, πώς μπορεί να αποτινάξει από πάνω του τους δεσμούς προηγούμενων εμπειριών, τις αγκυλώσεις που δημιουργούν οι προσδοκίες και οι αμφιβολίες τρίτων και να ορίσει τη δική του ζωή απελευθερωμένος από τα εξωτερικά εμπόδια.
Αυτό το βιβλίο είναι πολύ διαφορετικό από κάθε τί άλλο του είδους έχω διαβάσει! Είναι το πλέον κατάλληλο βιβλίο για κάποιον που δεν έχει ξαναδιαβάσει ποτέ βιβλίο αυτοβελτίωσης, αλλά και για κάποιον σαν εμένα που έχει κάνει "διατριβή" στα βιβλία αυτής της κατηγορίας.
Το βιβλίο αυτό κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Ψυχογιός και μπορείτε να δείτε και να αγοράσετε εδώ.

"Για μια υπέροχη ζωή"
Μέρος 2ο, Robin Sharma, Εκδόσεις Διόπτρα




Από το οπισθόφυλλο:
Έχετε κουραστεί να ζείτε με φόβο και ανασφάλεια, παραβλέποντας τις επιθυμίες σας; Αισθάνεστε ότι αξίζετε κάτι καλύτερο; Είστε έτοιμοι να γίνετε επιτυχημένοι, αποτελεσματικοί και ευτυχισμένοι στη δουλειά και τη ζωή σας σε βαθμό που δεν είχατε ποτέ πριν ονειρευτεί; 

Αυτό το βιβλίο είναι το πιο πρόσφατο που έχω διαβάσει. Το διάβασα σε τρεις-τέσσερις ημέρες, γιατί με ενθουσίασε, με έκανε να θέλω να μάθω και κάτι ακόμα, με έκανε να νιώσω ότι μπορώ! 
Είναι ευκολοδιάβαστο, πολύ ευχάριστο και μοιάζει λίγο με bullet journal. Σου δίνει γρήγορα 101 συμβουλές για να ζεις πιο όμορφα, να νιώθεις πιο όμορφα και να βελτιώσεις τη δουλειά και την προσωπική σου ζωή φτάνοντας και επίπεδα παγκοσμίου επιπέδου σε όλους τους τομείς.
Σε κάνει να θέλεις να αλλάξεις άμεσα και να γίνει αυτό που σε όλο το βιβλίο αποκαλεί, δηλαδή Ηγέτης Δίχως Τίτλο.
Ο συγγραφέας Robin Sharma είναι από τους μεγαλύτερους ειδικούς σε θέματα ηγεσίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Μεταξύ άλλων βρίσκεται και το παγκόσμιο best seller του "Ο μοναχός που που πούλησε τη Ferrari του" που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Διόπτρα.
Το βιβλίο "Για μια υπέροχη ζωή" κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Διόπτρα και μπορείτε να δείτε και να αγοράσετε (και σε e-book) εδώ.


"Τα 5 μυστικά που πρέπει να ανακαλύψεις πριν πεθάνεις"



Σε αυτό το βιβλίο/έρευνα ο συγγραφέας John Izzo μίλησε με περισσότερα από 200 άτομα μεταξύ 60-106 ετών, τα οποία υπέδειξαν γνωστοί και φίλοι ως "τα μοναδικά άτομα που ήξεραν ότι είχαν βρει την ευτυχία και το νόημα της ζωής". Μαγαζάτορες και επιζώντες του Ολοκαυτώματος, αρχηγοί φυλών και διευθύνοντες σύμβουλοι, γιατροί και μπαρμπέρηδες αυτοί οι άνθρωποι αθροιστικά, είχαν πείρα ζωής πάνω από 18.000 χρόνια. Απάντησαν σε ερωτήσεις όπως : Τί σας έδωσε μεγαλύτερη χαρά; Τί θα ευχόσασταν να είχατε μάθει νωρίτερα; Τελικά, τί είχε σημασία και τί όχι;
Μέσα από αυτές τις συνομιλίες, ο συγγραφέας κατέληξε στα 5 σημαντικότερα μυστικά που μπορούμε να μάθουμε από τους έμπειρους της ζωής, προκειμένου να απολαύσουμε μια ζωή όμορφη και ευτυχισμένη. Ταυτόχρονα ο συγγραφέας μας παρουσιάζει και κάποιες πρακτικές εφαρμογές τους.
Μέσα από πολλές συγκινητικές, αλλά και χιουμοριστικές ιστορίες το βιβλίο αυτό σε κάνει να θέλεις να ρουφήξεις αυτή τη "στερνή γνώση" που απλόχερα μας προσφέρει ένας ερευνητής (ο συγγραφέας), ο οποίος βοηθάει τον αναγνώστη να ανακαλύψει εγκαίρως τί πραγματικά είναι σημαντικό στη ζωή και να το κυνηγήσει προκειμένου να ζήσει καλύτερα.
Το απόλαυσα στο έπακρο και σας το προτείνω ανεπιφύλακτα!
Κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Διόπτρα και μπορείτε να το δείτε και να το αγοράσετε (και σε e-book) εδώ.



Το βιβλίο του Hygge, Ο δανέζικος τρόπος να ζεις καλά
ΜAΪΚ ΒΑΪΚΙΝΓΚ, Εκδόσεις Μίνωας




Οι όμορφες στιγμές κρύβονται στην απλότητα.
Γιατί η Δανία θεωρείται η πιο ευτυχισμένη χώρα στον κόσμο;
Η απάντηση βρίσκεται στο hygge (προφέρεται χου-γκα) 
Ο όρος hygge ερμηνεύεται ως "η τέχνη να δημιουργείς ατμόσφαιρα θαλπωρής", "ζεστασιά της ψυχής", "συναίσθημα ευεξίας και εσωτερικής πληρότητας". 
Το hygge το καταλαβαίνεις όταν το νιώθεις.
Όταν είστε κουλουριασμένοι στον καναπέ με ένα αγαπημένο πρόσωπο, όταν μοιράζεσαι το φαγητό με αγαπημένους φίλους. 
Από την επιλογή του κατάλληλου φωτισμού και την προετοιμασία ενός δείπνου, μέχρι την επιλογή των ρούχων και τη διακόσμηση του σπιτιού, αυτό το βιβλίο μας βοηθάει να ανακαλύψουμε τη μαγεία του hygge.

Τελευταία η έννοια του Hygge (Χούγκα) έχει γίνει ευρέως γνωστή στις νότιες χώρες. Μάλλον έχουμε ανάγκη από λίγο περισσότερη ανθρώπινη επαφή, λίγο περισσότερη ποιότητα και αισθητική στην καθημερινότητά μας, λίγο περισσότερο χαλάρωση, λίγο περισσότερη ζεστασιά. 
Το βιβλίο μας γνωρίζει πώς - δίνοντας σημασία στις λεπτομέρειες, αλλά ταυτόχρονα απολαμβάνοντας το απλό, ένα δείπνο φίλων, ένα κρασί με αναμμένα κεριά κ.λπ., - μπορείς να ζήσεις μία καθημερινότητα και τελικά μία ζωή με νόημα.
Αυτό το βιβλίο ήταν για μένα ένα ισχυρό κίνητρο να κυνηγήσω περισσότερο στην καθημερινότητα αυτά που αγαπώ και με κρατούν ήρεμη και να σταματήσω να κυνηγάω την ουρά μου, περιμένοντας το σαββατοκύριακο για να ξεκουραστώ και να βρεθώ με την οικογένειά μου και τους φίλους μας. Μου έδωσε να καταλάβω τί σημαίνει "σημασία στη λεπτομέρεια", αλλά και "ζήσε απλά".
Μου υπενθύμισε κάτι που το ξεχνάω στη φούρια της καθημερινότητας, ότι δηλαδή, ζώντας καθημερινά μικρές στιγμές χαράς, είμαι τελικά πολύ περισσότερο χαρούμενη εν γένει, παρά περιμένοντας τη μεγάλη έξοδο ή το ταξίδι του σαββατοκύριακου.
Οι όμορφες εικόνες και φωτογραφίες του βιβλίου σε ταξιδεύουν, και μόνο διαβάζοντάς το, μπαίνεις ήδη σε φάση χούγκα.
Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μίνωας και μπορείτε να το δείτε και να το αγοράσετε εδώ.


Εάν κάποιος θα ήθελε να ξεκινήσει να διαβάζει βιβλία τέτοιου είδους, τότε θα πρότεινα να αρχίσει από τα παραπάνω! 



Και μην ξεχνάς να ακολουθείς τη σελίδα Bliss Seeking Mom στα
Bloglovin'

Αυτά από εμένα
Χρυσή 



Σχόλια

  1. Πες μου λίγο, σε ποιον χρόνο της μέρας καταφέρνεις και διαβάζεις;! Όσες φορές έχω πει ότι θα διαβάσω λίγο το βράδυ όταν κοιμηθούν τα μωρά, κλείνουν τα μάτια μου από τη νύστα!
    Παρόλα αυτά το βιβλίο του Hygge το διάβασα κι εγώ και μου άρεσε πάρα πολύ. Επίσης μου έχει κάνει δώρο μία φίλη μου ένα άλλο βιβλίο του Robin Sharma - το έχω αρχίσει αλλά το έχω αφήσει κάπου στη μέση. Πολύ ωραίο κι αυτό, όπως και όλες σου οι προτάσεις βέβαια, όλες ενδιαφέρουσες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 11:18 μ.μ.
      Λοιπόν, αν προσπαθεί μωρομανα να διαβάσει βράδυ, είναι τζίφος! Ούτε μισή σελίδα δεν καταφέρνω! Διαβάζω όμως στο λεωφορείο για τη δουλειά. Έχω επιλέξει να μη χρησιμοποιώ αυτοκίνητο (εκ πεποιθήσεως) αλλά βρήκα το θετικό ότι έχω χρόνο να κάνω κάτι για μένα όσο ταξιδεύω προς τη δουλειά! Όλα μου τα βιβλία εκεί τα έχω διαβάσει γιατί καταναλώνω περίπου 45 λεπτά το πρωί και 1 ώρα το μεσημέρι στο λεωφορείο, οπότε χρησιμοποιώ αυτό τον "χαμενο" χρόνο προς όφελος. Εσύ βέβαια απ'οσο έχω καταλάβει δεν έχεις τέτοιο χρόνο "χαμενο" , οπότε σε καταλαβαίνω γιατί κι εγώ το Σαββατοκύριακο δεν διαβάζω σχεδόν καθόλου. Πού θα πάει θα έρθει και η εποχή που θα είναι πιο ανεξάρτητα τα μικρούλια μας και θα έχουμε χρόνο για άλλα. Προς το παρόν ας απολαύσουμε τη μωρουδιλα φιλενάδα! Του Sharma να το τελειώσεις, εγώ μπει και στην ιστοσελίδα του, είναι πολύ αξιόλογος σε αυτό που κάνει!

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Χαίρομαι να διαβάζω τα σχόλιά σας...

Δημοφιλή άρθρα

Η Μελίνα και το μέλι, ένα μελένιο παραμύθι από τη Βασ. Τσουρή

Πόσο μελένιο μπορεί να είναι ένα παραμύθι; Η Μελίνα και το μέλι είναι μια διασκεδαστική ιστορία που μας μαθαίνει τα πάντα για τις μέλισσες.

6 Χριστουγεννιάτικες γλυκιές συνταγές από 6 αγαπημένες food bloggers

Αν το σπίτι δε μυρίσει κανέλα, γαρύφαλλο και σοκολάτα, Χριστούγεννα δεν το λες!

Τριήμερο στην Άνω Χώρα Ναυπακτίας

Ψηλά στα βουνά της Αιτωλοακαρνανίας, μέσα στο πυκνό ελατόδασος, βρίσκεται το χωριό Άνω Χώρα. Ελάτε μαζί μου να σας συστήσω το χωριό καταγωγής μου, το υπέροχο μέρος που πέρασα τα καλοκαίρια της παιδικής μου ηλικίας.