Πολύ συχνά τα βιβλία χωρίς λέξεις με μόνη την εικονογράφηση, δεν είναι πρώτα σε προτίμηση από τους γονείς και τους φροντιστές των μικρών παιδιών, ωστόσο είναι ένα πολύ ισχυρό μέσο ανάπτυξης πολλών γνωστικών δεξιοτήτων στα παιδιά.
Αυτοπεποίθηση, ανεξαρτησία
Τα βιβλία εικόνων είναι εξαιρετικά για τα παιδιά που δεν έχουν ακόμη κατακτήσει την ανάγνωση. Συνεπώς είναι κατάλληλα για την προσχολική ηλικία, όπου ακόμη η αναγνωστική ικανότητα δεν έχει αναπτυχθεί. Είναι μια θαυμάσια επιλογή, προκειμένου να ενισχύσουμε την αυτοπεποίθηση και την ανεξαρτησία του παιδιού. Το παιδί μπορεί να απασχοληθεί μόνο του με το βιβλίο και να δημιουργήσει ελεύθερο τη δική του ιστορία. Αντί να είναι ακροατής, γίνεται το ίδιο αφηγητής. Αποφασίζει τη δική του πλοκή, βάζει τους δικούς του κανόνες, πρωταγωνιστεί η δική του φαντασία.
Ανάπτυξη ικανοτήτων κατανόησης
Τα βιβλία χωρίς κείμενο ενθαρρύνουν το παιδί να συμπεράνει τι συμβαίνει στην ιστορία, με έναν τρόπο πολύ δομημένο. Χρησιμοποιώντας μόνο τις εικόνες και τη φαντασία του, το παιδί αντιλαμβάνεται την αρχή, το μέσον και το τέλος της ιστορίας. Αναπτύσσει με αυτό τον τρόπο την ικανότητα κατανόησης της δομής και της πλοκής μιας ιστορίας, μέσα από τις εικόνες.
Ευκαιρία για επικοινωνία
Τα βιβλία χωρίς κείμενο αποτελούν μία θαυμάσια ευκαιρία να συνομιλήσουμε με το παιδί μας και να μεταδώσουμε ένα μήνυμα που επιθυμούμε ή να ακούσουμε ένα μήνυμα που εκείνο θέλει να μας μεταδώσει. Οι εικόνες και η φαντασία μπορούν να γίνουν η αφορμή και το μέσο μετάδοσης και επικοινωνίας του μηνύματος.
Το βιβλίο επιπλέον, μπορεί να γίνει η αφορμή για να μιλήσουμε για κάποιο θέμα, να κάνουμε ερωτήσεις και να πάρουμε απαντήσεις, αναπτύσσοντας με αυτό τον τρόπο τον προφορικό λόγο του παιδιού.
Ενίσχυση δημιουργικότητας και φαντασίας
Το βιβλίο χωρίς κείμενο δεν περιορίζει τη φαντασία του παιδιού. Το παιδί μπορεί να στήσει την ιστορία που μόνο αυτό θέλει, χωρίς όρια και περιορισμούς. Μπορεί να δημιουργήσει ανεμπόδιστο και ελεύθερο τους δικούς του ήρωες και τους δικούς του κόσμους.
Ενθάρρυνση σύνθετης σκέψης
Οι εικόνες μπορούν να έχουν διττές ή αφηρημένες σημασίες. Η πρώτη "ανάγνωση" μπορεί να είναι εντελώς διαφορετική από τη "δεύτερη". Κάτι τέτοιο βάζει το παιδί στη θέση να σκεφτεί, να επιλέξει ή να προβλέψει ποια πλοκή είναι πιο κατάλληλη. Πολλές εικόνες εγείρουν ερωτήματα όπως "Τι γίνεται αν...;" , "Τι θα έκανες...;", "Πώς θα ήταν αν...;". Το παιδί ενθαρρύνεται να ανακαλύψει διαφορετικούς τρόπους να επεξεργαστεί την εικόνα για να φτάσει εκεί που θέλει.
Μπορείτε να δείτε το βιβλίο εδώ.
Εδώ μπορείτε να βρείτε όλα μας τα άρθρα που αφορούν το παιδικό βιβλίο.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Χαίρομαι να διαβάζω τα σχόλιά σας...