Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πώς να πακετάρεις ελαφριά για να ταξιδέψεις στο εξωτερικό με παιδιά

Φωτογραφία από τον χρήστη Jonathan Petersson στο Pexels

Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και ως pasionate traveler που είμαι, θεωρώ ότι κάθε εποχή είναι ευκαιρία για ταξιδάκι. Το πρόβλημα με τα ταξίδια με παιδιά είναι ότι συνήθως οι μαμάδες, πακετάρουμε πάρα πολλά πράγματα, με το φόβο να μη λείψει τίποτα στα μικρά μας.
Όταν λοιπόν, πρόκειται για το εξωτερικό είναι δύσκολο να κουβαλάς παιδιά και βαλίτσες, να ψάχνεις το check in στα αεροδρόμια και γενικά να τρέχεις φορτωμένη. Για το λόγο αυτό, τις περισσότερες φορές οι γονείς αναβάλλουν τα ταξίδια μέχρι να μεγαλώσουν τα παιδιά. Σε διαβεβαιώνω όμως ότι δεν υπάρχει πιο όμορφη εμπειρία για γονείς και παιδιά από ένα ταξίδι. 
Στο δικό μας σπίτι μετά από κάθε μικρή η μεγάλη απόδραση, επικρατεί μια χαρά, μια τρέλα. Ξένες λέξεις και προτάσεις εκσφενδονίζονται από το στοματάκι του μικρού μας ταξιδιώτη, σε κάθε ευκαιρία. Και  όλο συζητάμε για το τί κάναμε εδώ και το τί είδαμε εκεί! Οι αναμνήσεις που δημιουργούνται είναι μοναδικές. Όσες είστε ταξιδιάρες με καταλαβαίνετε, όσες όμως φοβάστε ή δεν το παίρνετε απόφαση, ακούστε τα tips που προτείνω και ετοιμάστε βαλίτσες ... ή μάλλον βαλίτσα!

Εγώ ακολουθώ μια διαδικασία από τότε που ο μικρός μου ήταν 2 ετών, οπότε κάναμε και το πρώτο μας ταξίδι στο εξωτερικό. 

Τσέκαρε τον καιρό
Δύο ημέρες πριν ξεκινήσουμε για οπουδήποτε, ελέγχω το  δελτίο καιρού. Υπάρχουν έγκυρα sites όπως το meteo.gr ή okairos.gr, τα οποία χρησιμοποιώ εγώ και εμπιστεύομαι, για την ενημέρωσή μου για τον καιρό σε οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη. Σε πολλές περιπτώσεις διασταυρώνω τα δελτία καιρού από διαφορετικές πηγές και είμαι κατοχυρωμένη. Έτσι γνωρίζω τί είδους ρούχα χρειάζεται να πακετάρω.

Αποφάσισε τα ρούχα
Οργανώνω τα σετ των ρούχων/αξεσουάρ κ.λπ. ανά ημέρα διακοπών. Θα πρέπει αυστηρά αυτό να είναι ένα για τους ενήλικες και ενάμιση για τα παιδιά, εννοώντας ότι για τα παιδιά παίρνω κάποιες εφεδρικές αλλαξιές για παν ενδεχόμενο.
Συχνά βγάζω κάθε σετ ρούχων φωτογραφία με το κινητό για να θυμάμαι. Με αυτό τον τρόπο παίρνω ακριβώς όσα ρούχα χρειάζομαι και επιπλέον, δε χάνω χρόνο να διαλέξω τα outfits όσο είμαι διακοπές. Υπάρχει περίπτωση να μην έχουμε όρεξη για το συγκεκριμένο σετ ρούχων που διάλεξαμε δυο μέρες πριν. Όμως, πραγματικά έχω διαπιστώσει ότι συνήθως είμαστε μια χαρά.

Στο αεροδρόμιο
Οι περισσότεροι γονείς νομίζουν ότι το να  "πετάξεις" με παιδιά είναι μια ταλαιπωρία. Διαπίστωσα ότι όλα είναι πολύ εύκολα. Μόλις πατήσεις το πόδι σου στο Ελ. Βενιζέλος (είμαι σίγουρη και στα άλλα αεροδρόμια της χώρας) με βρεφικό καρότσι, σου ανοίγονται όλες οι πόρτες (κυριολεκτικά και μεταφορικά). Ξεκινώντας από το check in, ζητάω πάντα prioriry από τη συνοδό εδάφους. Μπορεί να μην το παρέχει η εταιρία ωστόσο οι περισσότερες το δίνουν δωρεάν αν το ζητήσεις ευγενικά και με ένα πλατύ χαμόγελο. Μετά σε όλες τις ουρές έχεις προτεραιότητα που σημαίνει όχι γκρίνιες, κλάματα, άγχος και διαπληκτισμοί. Στον έλεγχο των χειραποσκευών επιτρέπεται να μεταφέρει κανείς ελεύθερα, όσα βαζάκια, κουτάκια, μπουκαλάκια κ.λπ. επιθυμεί που περιέχουν υγρή ή στερεά παιδική τροφή, χωρίς τον περιορισμό των 100 ml. Επίσης, όταν ταξιδεύεις με βρέφη εκτός της χειραποσκευής σου, μπορείς να κρατάς και μια μεγάλη τσάντα τύπου βρεφικής, με όλα τα απαραίτητα για το ταξίδι. Έξω από το αεροσκάφος αφήνεις κλειστό το καρότσι και έτσι ακριβώς το παραλαμβάνεις μετά την προσγείωση. Δεν υπάρχει πιο εύκολο! Εντός του αεροσκάφους οι ιπτάμενες συνοδοί έχουν πάντα κάποιου είδους απασχόληση για τους μικρούς επιβάτες (κηρομπογιές, μπλοκ, περιοδικά κ.λπ.), ωστόσο εγώ συνήθως προβλέπω, ιδίως αν το ταξίδι είναι μεγάλο.

Τα είδη υγιεινής
Στα καταστήματα καλλυντικών έχω βρει διάφορα είδη σετ από μικρά άδεια μπουκαλάκια, που πωλούνται μαζί με νεσεσέρ μεταφοράς, προκειμένου να μην πακετάρω ολόκληρες τις συσκευασίες των προϊόντων. Όλα τα ξενοδοχεία, που σέβονται τον εαυτό τους, έχουν προϊόντα μπάνιου, οπότε με λίγο χαλαρό πνεύμα, μπορεί κανείς να αρκεστεί σε αυτά και να γλυτώσει αρκετό χώρο στη βαλίτσα. Όσο για το μακιγιάζ; Τα βασικά είναι αρκετά. Εγώ πάντα παίρνω μαζί κάποιο παιδικό αντιπυρετικό/αναλγητικό σε μορφή υπόθετου, καθώς τα υγρά φάρμακα δεν επιτρέπονται στο αεροπλάνο, ούτε καν για τα παιδιά. Σε κάθε περίπτωση εξετάστε την πολιτική του αεροδρομίου όσον αφορά τη μεταφορά φαρμάκων. 

Τα ρούχα του ταξιδιού
Όταν ταξιδεύουμε χειμώνα, από αυτά που έχω διαλέξει, φοράμε όλοι τα πιο βαριά ρούχα και παπούτσια ( π.χ. jeans, jackets, μπότες κ.λπ.) οπότε πακετάρω τα πιο ελαφριά, κερδίζοντας έτσι χώρο στη βαλίτσα.

Αποθήκευσε ό,τι αποθηκεύεται σε tablets/κινητά
Προκειμένου να μην πακετάρω και τα παραμύθια του ύπνου συνήθως αποθηκεύω παραμύθια τα οποία κατεβάζω μέσω κάποιας εφαρμογής. Έχω διαπιστώσει ότι η ποικιλία είναι μεγάλη και καλύπτει όλα τα γούστα. Επιπλέον, αποθηκεύω κάποια επεισόδια της αγαπημένης παιδικής σειράς του μικρούλη μου (μέσω κάποιου video downloader) για απασχόλησή του τις δύσκολες ώρες που δε βρίσκουμε wifi.
Για τα παιδιά που είναι σε ηλικία να έχουν τσαντούλα στην πλάτη, μπορείς να πάρεις τη σχολική τσάντα και να βάλεις μέσα τα ελαφριά και ογκώδη π.χ.αρκουδάκι ύπνου, πάνες, μπιμπερό/ποτηράκι. Τα παιδιά που πληρώνουν εισιτήριο, δηλαδή από 2 ετών και πάνω, δικαιούνται και χειραποσκευή. Συνεπώς, μια οικογένεια με ένα παιδί μπορεί να κρατάει 3 χειραποσκευές και μια βρεφική τσάντα. Πίστεψέ με, φτάνουν!

Με τα παραπάνω tips, έχω συμπεράνει ότι μένει πολύς χώρος ακόμη και για τα ψώνια και τα σουβενίρ. Ό,τι ανέφερα αφορά ολιγοήμερα ταξίδια (έως 6-7 μέρες) και απόσταση έως 4 ώρες πτήση. Για να πάω πιο μακρινό ταξίδι, είμαι σίγουρη ότι θα χρειαστώ πιο έξυπνα κόλπα για να χωρέσω τα πάντα σε λίγες αποσκευές. Μέχρι τότε πιστεύω ότι αυτά καλύπτουν τα πιο καίρια σημεία για να γίνει πιο εύκολο ένα μικρό ταξίδι στο εξωτερικό με παιδιά.



Χρυσή




Σχόλια

Δημοφιλή άρθρα

Η Μελίνα και το μέλι, ένα μελένιο παραμύθι από τη Βασ. Τσουρή

Πόσο μελένιο μπορεί να είναι ένα παραμύθι; Η Μελίνα και το μέλι είναι μια διασκεδαστική ιστορία που μας μαθαίνει τα πάντα για τις μέλισσες.

6 Χριστουγεννιάτικες γλυκιές συνταγές από 6 αγαπημένες food bloggers

Αν το σπίτι δε μυρίσει κανέλα, γαρύφαλλο και σοκολάτα, Χριστούγεννα δεν το λες!

Τριήμερο στην Άνω Χώρα Ναυπακτίας

Ψηλά στα βουνά της Αιτωλοακαρνανίας, μέσα στο πυκνό ελατόδασος, βρίσκεται το χωριό Άνω Χώρα. Ελάτε μαζί μου να σας συστήσω το χωριό καταγωγής μου, το υπέροχο μέρος που πέρασα τα καλοκαίρια της παιδικής μου ηλικίας.