Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Συνέντευξη με την Κατερίνα Δανδουλάκη-Χιόνη και γνωριμία με το βιβλίο της "Χριστούγεννα στη Βηθλεέμ"


Αυτή τη συνέντευξη την περίμενα καιρό και ανυπομονούσα να σας συστήσω τη συγγραφέα, blogger, δικηγόρο και μητέρα τριών, Κατερίνα Δανδουλάκη-Χιόνη και το ξεχωριστό και άκρως ποιοτικό πόνημά της, το παιδικό βιβλίο κατασκευών "Χριστούγεννα στη Βηθλεέμ" από τις Εκδόσεις Άθως παιδικά.

Πιθανότατα να γνωρίζετε την Κατερίνα μέσα από το ιστολόγιό της "Μαμά για Σπίτι". Για εμένα η "γνωριμία" μαζί της - και χρησιμοποιώ εισαγωγικά γιατί δεν έχουμε γνωριστεί δια ζώσης, αλλά μόνο δια τηλεφώνου - ήταν μια ευτυχής συγκυρία! Είναι από τις bloggers που εκτιμώ βαθιά, παρακολουθώ προσεκτικά και έχω τη χαρά να θεωρώ φίλη, καθώς, συν τοις άλλοις, με έχει βοηθήσει πολύ στο ταξίδι μου στο blogging και γι'αυτό την ευχαριστώ!

Σας αφήνω να την απολαύσετε και να την γνωρίσετε ...καλύτερα.


Θέλεις να συστηθείς στους αναγνώστες μας;

Είμαι η Κατερίνα. Σύζυγος και μαμά τριών παιδιών. Έχω σπουδάσει νομική και τα τελευταία 11 χρόνια ασχολούμαι με τη μάχιμη δικηγορία. Παράλληλα όμως αγαπώ την δημιουργία σε όλες της τις μορφές: μαγειρική και ζαχαροπλαστική, κατασκευές και χειροποίητα αντικείμενα, συγγραφή. Πριν 6 χρόνια αποφάσισα να δημιουργήσω το ιστολόγιο Μαμά για σπίτι, γιατί με ενθουσίαζε αυτός ο τρόπος επικοινωνίας με μαμάδες που ζούσαν την ίδια καθημερινότητα με μένα, σαν ένα παράθυρο επικοινωνίας στη μεγάλη γειτονιά του ίντερνετ.

Πόσο δύσκολο είναι να είσαι εργαζόμενη και μητέρα τριών παιδιών;

Όσα παιδιά και να έχει μια μητέρα, η εργασία είναι κάτι που σαφώς δυσκολεύει τη ζωή. Κάτι χάνεις, κάτι κερδίζεις. Προσωπικά εξαρχής έχω δώσει προτεραιότητα στην οικογένεια και τα παιδιά. Η δικηγορία είναι ένα επάγγελμα που θέλει αφοσίωση και πολλές ώρες κάθε μέρα, χωρίς ωράριο, αργίες και γιορτές, ακριβώς βέβαια όπως και η μητρότητα. Ήμουν ευλογημένη μέχρι τώρα, γιατί οι συγκυρίες της ζωής μου μου επέτρεψαν και να εργαστώ χωρίς να χάσω την επαφή με ένα επάγγελμα, που αγάπησα, αλλά και να είμαι κοντά στα παιδιά, ιδίως τα πρώτα χρόνια. Πιστεύω πως κάθε γυναίκα οφείλει στον εαυτό της και στα παιδιά της, να μην μένει ποτέ άεργη, ακόμα κι αν δεν εργάζεται. Να ψάχνεται διαρκώς, να μην εφησυχάζει, να είναι δημιουργική και να έχει όρεξη να προσφέρει. Πολύ συχνά είναι δύσκολη η καθημερινότητα, ιδίως όταν τα παιδιά μεγαλώνουν και οι υποχρεώσεις τους αυξάνονται. Όμως είναι σημαντικό η μητέρα να μην χάσει την ταυτότητά της και τη δημιουργικότητά της, γιατί τα παιδιά μια μέρα θα φύγουν και θα μείνει αντιμέτωπη με τον εαυτό της. Είτε αυτή η δημιουργικότητα και η ανάπτυξη μεταφράζεται σε κάποιο επάγγελμα είτε σε κάποια δραστηριότητα, η δυσκολία της καθημερινότητας με δουλειά και παιδιά δεν πρέπει να μας τρομάζει. Αυτά δεν στα λέω θεωρητικά, είναι αυτά που  ζω και προσπαθώ να  κάνω πράξη καθημερινά.

Με ποιους τρόπους πιστεύεις ότι μπορεί μία μητέρα να καθιερώσει κάποιες καλές πρακτικές στην καθημερινότητα των παιδιών της; Είναι πιστεύεις ένα καλό βιβλίο μέσα σε αυτές τις μεθόδους;

Το να καθιερώσουμε κάποιες καλές πρακτικές στην καθημερινότητα των παιδιών μας, είναι μια περιφραστική περιγραφή  της λέξης ανατροφή. Καταλαβαίνεις λοιπόν πως τόσο οι καλές συνήθειες , όπως και η καθιέρωσή τους στην καθημερινότητα των παιδιών μας είναι μια προσπάθεια που ξεκινά από τη στιγμή που παίρνουμε για πρώτη φορά αγκαλιά τα παιδιά μας και συνεχίζεται διαρκώς. Προσωπικά πιστεύω πως ο καλύτερος τρόπος είναι το δικό μας παράδειγμα, αφού ό,τι βλέπουν να κάνουμε εμείς, τα παιδιά το υιοθετούν χωρίς να χρειάζεται να προσπαθήσουμε πάρα πολύ. Η αγάπη για τα βιβλία καλλιεργείται προφανώς από πολύ μικρή ηλικία. Είναι μεγαλύτερη ανάγκη από ποτέ να μάθουμε στα παιδιά να διαβάζουν, να μαθαίνουν το κάτι παραπάνω, γιατί η μόρφωση δυστυχώς είναι πια ελλιπέστατη. Ας μην περιμένουμε από κανέναν άλλον να μάθει στα παιδιά πως φαντασία, σωστή έκφραση, γλώσσα, ιδέες, κριτική σκέψη, καλλιεργούνται μόνο από τα βιβλία. Επομένως ναι, πιστεύω πως η αγάπη για τη μελέτη είναι απαραίτητο να εμπνέεται στα παιδιά από πολύ νωρίς.


Τί θέση κατέχει το βιβλίο στην καθημερινότητά σου;

Μεγαλώνοντας στο πατρικό μου σπίτι δεν είχαμε τηλεόραση. Επομένως σαν παιδί, αλλά και σαν έφηβη, όλος ο ελεύθερος χρόνος μου γέμιζε με το παιχνίδι και τα βιβλία. Ένα καλό βιβλίο είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μου, είναι η ξεκούραση και η ψυχαγωγία μου.

Ποια ανάγκη σε οδήγησε να μπεις στον κόσμο της συγγραφής;

Γράφω από πολύ μικρή: ημερολόγια, αυτοσχέδια περιοδικά, μικρά παραμυθάκια. Με τον όρο «ανάγκη» λοιπόν, μπορείς να πεις πως ήταν μια ανάγκη του χαρακτήρα μου το να γράφω. Ποτέ δεν είχα σκεφτεί πως στ’ αλήθεια θα έγραφα κάτι που θα το διάβαζαν κι άλλοι άνθρωποι, πόσο μάλλον πως αυτό που θα έγραφα, κάποια στιγμή θα δημοσιευόταν σε βιβλίο. Ακόμα και όταν ξεκίνησα το blog, πάλι δεν φανταζόμουν πού μπορούσε να με πήγαινε. Έτσι όταν ήρθε η συνεργασία με τις εκδόσεις Άθως, ήταν μια έκπληξη και ταυτόχρονα μια ευλογία για εμένα.

Πες μας λίγα λόγια για τα βιβλία σου «Χριστούγεννα στη Βηθλεέμ» και «Το πρώτο Πάσχα». Γιατί πρέπει τα παιδιά να τα έχουν στη βιβλιοθήκη τους;

Το «Χριστούγεννα στη Βηθλεέμ» είναι ένα βιβλίο κατασκευών. Μια ιδέα για να μιλήσουμε στα παιδιά με λίγο πιο διαδραστικό τρόπο για τη μεγάλη γιορτή της Γέννησης του Χριστού, αλλά και για την Προσκύνηση των Μάγων, που σύμφωνα με το Ευαγγέλιο, έλαβε χώρα λίγο αργότερα από τη Γέννηση. Τα παιδιά ζωγραφίζουν και συναρμολογούν τις φιγούρες και τα σκηνικά (σπήλαιο, σπίτι) που υπάρχουν στο βιβλίο και φυσικά μετά μπορούν να αναπαραστήσουν μέσα από το παιχνίδι τους την ιστορία, όσες φορές θέλουν. Παράλληλα, μου άρεσε πολύ η ιδέα να δείξουμε στα παιδιά πώς έμοιαζε περίπου η Βηθλεέμ, πώς ήταν τα σπίτια και το περιβάλλον εκεί. Έτσι μέσα στο βιβλίο, σαν τρίτη κατασκευή, υπάρχει μια μακέτα με σπιτάκια , αυλές και δρομάκια, που αναπαριστούν το μέρος, όπου έλαβαν χώρα τα μεγάλα γεγονότα που διαβάζουμε στο Ευαγγέλιο. Το βιβλίο αυτό μπορεί να έχει ελάχιστα γραμμένα, αλλά πιστεύω πως είναι ένας πολύ χρήσιμος βοηθός για τους γονείς και τους δασκάλους, ώστε να περάσουν δημιουργικά και όμορφα τη γνώση και το βίωμα της γιορτής.
Από την άλλη πλευρά, το «Πρώτο Πάσχα» είναι ουσιαστικά η πρώτη μου συγγραφική απόπειρα. Μέσα από τα μάτια ενός παιδιού εκείνης της εποχής, βλέπουμε και ζούμε όλα τα γεγονότα των Παθών, της Σταύρωσης και της Ανάστασης. Είναι πολύ δύσκολο να γράψεις μια τέτοια ιστορία, μένοντας πιστός στο κείμενο του Ευαγγελίου, αλλά ξαναλέγοντάς το με λίγο πιο απλό και κατανοητό τρόπο για τα παιδιά.
Δεν μπορώ να πω αν είναι απαραίτητο να υπάρχουν αυτά τα βιβλία σε μια παιδική βιβλιοθήκη, γιατί η γνώμη μου είναι υποκειμενική, αλλά πιστεύω πως θα κάνουν έστω και λίγο καλό στις παιδικές ψυχούλες, αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που καταπιάστηκα εξαρχής με αυτό το έργο.

Ποια είναι τα σχέδια και τα όνειρά σου στον τομέα της συγγραφής;

Λένε πως όταν κάνουμε σχέδια ο Θεός γελάει, γι’ αυτό κι εγώ τα αποφεύγω. Έχω πολλές ιδέες στο μυαλό μου όμως, κάποιες από τις οποίες ήδη υλοποιούνται και κάποιες που βρίσκονται στα σκαριά προς υλοποίηση. Εύχομαι να αξιωθώ να τα καταφέρω.

Μέσα από το ιστολόγιό σου «Μαμά για Σπίτι» τί θα ήθελες να πετύχεις σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο;

Όπως είπα και προηγουμένως, όταν ξεκίνησα να γράφω στο ιστολόγιο, δεν είχα ιδέα πού θα με έβγαζε αυτό, ούτε καν φανταζόμουν. Όμως με το πέρασμα των χρόνων, το ιστολόγιο  έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μου. Δεν ξέρω αν θέλω να «πετύχω» κάτι, αυτό που επιδιώκω όμως είναι στη γωνίτσα αυτή να μοιράζομαι σκέψεις και ιδέες, που μπορεί να μην απασχολούν κανέναν, αλλά μπορεί και κάποιοι να νιώσουν πως βρήκαν μια έμπνευση, μια παρηγοριά ή έστω ένιωσαν πως σ’ αυτό που περνούν δεν είναι μόνοι. Επιπλέον, πιστεύω πως το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όταν τα χρησιμοποιεί κάποιος σωστά είναι ένα μεγάλο όπλο. Προσωπικά μέσα από αυτά ,θέλω εκτός από την καθημερινότητα και τις ανησυχίες μου, να μοιραστώ την αλήθεια της πίστης μου και τη χαρά που ζω μέσα στη ζωή της Εκκλησίας. Πριν από σχεδόν δύο χρόνια, όπως γνωρίζεις, ο σύζυγός μου έγινε ιερέας. Από τότε, αν και πάντοτε είχα αυτό τον προσανατολισμό σε ό,τι έγραφα, ένιωσα μεγαλύτερη την ανάγκη να μοιραστώ και αυτή την πραγματικότητά μου εδώ μέσα. Δεν τρέφω καμία αυταπάτη , όμως αν έστω κι ένας άνθρωπος βρει κάτι μέσα από αυτά που ανεβάζω και ωφεληθεί, τότε είναι κέρδος για εκείνον και χαρά για εμένα.

Τί μήνυμα θα ήθελες να δώσεις στις φίλες μητέρες που σε παρακολουθούν μέσα από το ιστολόγιό σου και τα social media;

Να χαιρόμαστε αυτό που ζούμε. Η καθημερινότητά μας είναι δύσκολη, ποτέ κανείς δεν είπε πως το να κάνεις παιδιά και να τα αναθρέψεις είναι κάτι απλό. Ίσως είναι η πιο δύσκολη αποστολή, ενώ η προσπάθεια δεν σταματάει ποτέ. Όμως, οι χαρές και η ευτυχία που εισπράττουμε καθημερινά δεν ανταλλάζονται με τίποτα. Ας το χαρούμε λοιπόν και ας το ζήσουμε στα γεμάτα.

Χρυσή μου σ’ ευχαριστώ πάρα πολύ για την ευκαιρία και την τιμή που μου έκανες φιλοξενώντας  με εδώ στο ιστολόγιό σου! Να είσαι καλά και να χαίρεσαι την όμορφη οικογένειά σου!


Να ευχαριστήσω και εγώ με τη σειρά μου την Κατερίνα για τη μεγάλη τιμή που μου έκανε και μου παραχώρησε αυτή τη συνέντευξη και να της ευχηθώ οικογενειακή ευτυχία και να συνεχίσει να στολίζει το διαδίκτυο με τη "φωνή" της και τις βιβλιοθήκες μας με τα γραπτά της.



Θα ήθελα λοιπόν, να σας γνωρίσω το βιβλίο της Κατερίνας, "Χριστούγεννα στη Βηθλεέμ", από τις Εκδόσεις Άθως παιδικά, σε εικονογράφηση του Σπύρου Γούση.
Οι Εκδόσεις Άθως παιδικά με σεβασμό στο παιδί και στο γονέα, εκδίδουν ποιοτικά παιδικά βιβλία για την Ορθοδοξία. Είναι μεγάλη τιμή για εμένα η πρόσφατη έναρξη της συνεργασίας μας με τις Εκδόσεις Σταμούλη και είναι πολύ μεγάλη μου χαρά να συστήνω τα παιδικά βιβλία που εκδίδουν στις αναγνώστριες μου.
Εάν λοιπόν, φέτος τα Χριστούγεννα, θέλεις να χαρίσεις στα παιδιά σου ή σε κάποιο άλλο παιδί, ένα ποιοτικό δώρο, τότε αυτό είναι το βιβλίο "Χριστούγεννα στη Βηθλεέμ".
Αποτελεί ένα βιβλίο που αφήνει ελεύθερο το γονιό να μιλήσει, καθώς ζωγραφίζει και κατασκευάζει με το παιδί του όσα προσφέρονται μέσα στο βιβλίο αυτό, τις χρωμοσελίδες, τις φιγούρες, τις μακέτες. 


Το παιδί γνωρίζει, με ένα δημιουργικό τρόπο, τον τόπο που γεννήθηκε ο Χριστός, μέσω της μακέτας της Βηθλεέμ, και τα γεγονότα που έλαβαν χώρα εκείνη την εποχή, συμμετέχοντας ενεργά στην κατασκευή της Φάτνης και στο Προσκύνημα των Μάγων.
Ο γονέας μπορεί κατά την κατασκευή να διηγηθεί την ιστορία της Θείας Γέννησης και να συζητήσει με το παιδί ό,τι το απασχολεί. Μπορεί να διαβάσει όλες τις πληροφορίες που περιέχονται στο βιβλίο για τους πολλούς συμβολισμούς και να τις μεταδώσει στο παιδί.



Εκτός από τους γονείς, αποτελεί και ένα υπέροχο εργαλείο για τον εκπαιδευτικό που θέλει να μιλήσει για τη Θεία Γέννηση μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες με τα παιδιά.
Με χαροποίησε ιδιαίτερα το γεγονός ότι είναι γραμμένο στα ελληνικά και στα αγγλικά, κάτι που το κάνει να ξεχωρίζει ακόμη περισσότερο.



Εμείς ξεκινήσαμε την κατασκευή πολύ ελπιδοφόρα, διαλέγοντας τις πιο καλές μας μπογιές (τις λαδομπογιές που είχα φυλαγμένες από τη σχολή διακόσμησης), γιατί φυσικά θα χρωματίζαμε το Χριστούλη και την Παναγίτσα, οπότε χρησιμοποιήσαμε ό,τι καλύτερο είχαμε.
Με πολλές διακοπές, από ένα περίεργο νινί που θέλει να γνωρίσει τον κόσμο και να συμμετέχει σε όλα, έχουμε καταφέρει να ολοκληρώσουμε ένα μικρό μέρος.
Ωστόσο, έχουμε απολαύσει ιδιαίτερα το γεγονός ότι δεν πρόκειται για μία κατασκευή γρήγορη και επιπόλαιη, αλλά για μία διαδικασία "απαιτητική", διασκεδαστική, χαλαρωτική και ευχάριστη, όπως επιβάλλει άλλωστε και η θεματολογία της. 
Το ενδιαφέρον του Μπάμπη για το μικρό χωριό που γεννήθηκε ο Χριστός, ήταν μεγάλο, και αυτό γιατί δεν έχει γνωρίσει κάτι ανάλογο, η Βηθλεέμ δε θυμίζει σε τίποτα τα χωριά που ξέρει. Είναι μια πραγματικά πολύ καλή ευκαιρία για κουβέντα αυτό το υπέροχο παιδικό βιβλίο.

Μπορείτε να δείτε και να αγοράσετε το "Χριστούγεννα στη Βηθλεέμ" εδώ.


Εδώ μπορείτε να δείτε όλες τις βιβλιο-παρουσιάσεις και τις συνεντεύξεις στο blog

Αυτά από εμένα
Χρυσή 



Σχόλια

Δημοφιλή άρθρα

Η Μελίνα και το μέλι, ένα μελένιο παραμύθι από τη Βασ. Τσουρή

Πόσο μελένιο μπορεί να είναι ένα παραμύθι; Η Μελίνα και το μέλι είναι μια διασκεδαστική ιστορία που μας μαθαίνει τα πάντα για τις μέλισσες.

6 Χριστουγεννιάτικες γλυκιές συνταγές από 6 αγαπημένες food bloggers

Αν το σπίτι δε μυρίσει κανέλα, γαρύφαλλο και σοκολάτα, Χριστούγεννα δεν το λες!

Τριήμερο στην Άνω Χώρα Ναυπακτίας

Ψηλά στα βουνά της Αιτωλοακαρνανίας, μέσα στο πυκνό ελατόδασος, βρίσκεται το χωριό Άνω Χώρα. Ελάτε μαζί μου να σας συστήσω το χωριό καταγωγής μου, το υπέροχο μέρος που πέρασα τα καλοκαίρια της παιδικής μου ηλικίας.